Šiais metais minint pasaulinę mokytojų dieną, linkime, kad švietimas taptų ta galia, kuri kurtų ateities kryptį. COVID-19 turėjo didžiulį poveikį švietimo sričiai. UNESCO duomenimis, pandemijos įkarštyje 1,6 mlrd. mokinių nelankė mokyklos. Stiprėjant ekonominei krizei, klimato kaitai ir karams, pedagogai tapo beveik kiekvienos pasaulio mokyklų sistemos gelbėjimosi ratu, svarbia grandimi dešimčiai milijonų mokinių.
Tačiau „Education International“ atliktas tyrimas rodo, kad mokytojo profesijos atstovai rizikuoja dirbti per daug, ši profesija nepakankamai apmokama, vertinama. Patyrę pedagogai masiškai palieka mėgstamą profesiją, į šias vietas ateina mažiau kandidatų, kurie galėtų juos pakeisti, o pasaulinis mokytojų trūkumas įgauna milžinišką mastą.
Kaip pasaulinė mokytojo profesijos atstovė, turinti 383 narius, atstovaujančius 32 milijonams mokytojų visame pasaulyje, „Education International“ ragina vyriausybes daugiau investuoti į viešąjį švietimą, svarbią viešąją paslaugą ir pandemijos atsigavimo veiksnį, ir remti mokytojus, kurie yra vienintelis svarbiausias veiksnys, siekiant kokybiško išsilavinimo. Teisingesnė, įtraukesnė, demokratiškesnė ir tvaresnė ateitis neįmanoma be aiškaus ir prasmingo įsipareigojimo švietimui.