Lietuvos startuolio sukurta ir tarptautiniais apdovanojimais įvertinta programėlė – „Planner 5D“ gali padėti vaikams ir jaunimui ugdyti erdvinį mąstymą, projektuojant savo svajonių namų interjerus.
Speciali „Planner 5D“ edukacinė programos versija, skirta ugdymui, buvo sukurta 2017 metais. Nuo to laiko mokytojų ir mokinių bendruomenė nuolat auga, šiuo metu įrankiais naudojasi 285 ugdymo institucijos ir mokyklos visame pasaulyje. Mokytojai turi galimybę paskatinti mokinius kūrybiškai pažvelgti į mokymosi procesą, išmokti pagrindinių dizaino principų ir plėtoti problemų sprendimų įgūdžius. Visus šiuos įgūdžius galima panaudoti realiame gyvenime.
„Mūsų mobilią aplikaciją naudoja 72 mln. vartotojų visame pasaulyje, ji ypač populiari JAV. Ją kuriant teko pasitelkti kritinį mąstymą, kūrybingumą, meno, technologijų ir tiksliųjų mokslų žinias bei supratimą kaip jas naudoti kartu. Būtent tai ir yra reikalingas žinių ir įgūdžių paketas ateities darbuotojams. Todėl siekiame skatinti jaunosios kartos ugdymą, atveriantį visą eilę galimybių, bei suteikiame galimybę nemokamai mokyklose naudoti mūsų platformą“, – pranešime spaudai teigė „Planner 5D“ atstovė Evelina Juzėnaitė.
„Džiugu, kad švietimo specialistai su verslu šiandien kalba apie STEAM bei susivienija siekiant šiuolaikiškesnio, į ateities perspektyvą orientuoto ugdymo, kurį atliepia STEAM“, – sakė Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos dėstytoja, Lietuvos socialinių pedagogų asociacijos direktorė dr. Auksė Petruškevičiūtė.
Jos teigimu, pradinis STEM virto STEAM, prie mokslo, technologijų, inžinerijos ir matematikos integracijos pridėjus menus. Technologinės pamokos mokiniams buvo kiek nuobodokos, o pridėjus meno dimensiją, mokinius pavyko labiau sudominti, paskatinti jų kūrybiškesnį ir inovatyvesnį požiūrį.
„Labai svarbu, kad būtų daugiau mokytojų, kurie įsitraukia į STEAM veiklas. STEAM yra ir kūrybingumo užduotis mokytojui, nesibaigianti ties kalbėjimu, programa ir atlikimu. STEAM veikloms labai svarbi įranga mokykloje. Mes tokią turime – „FABLAB“. Tarp mūsų įrangos – 3D spausdintuvai, lazeris, ploteris, tekstilei skirtas presas, 3D akiniai. Kai atliekame smulkius ar sudėtingesnius projektus su vaikais, sujungiame labai daug veiklų, kompetencijų, technologijų. Pavyzdžiui, su mokiniais sumontavome 3D spausdintuvus. Mano keturiolikmečiai mokiniai yra sukūrę sėkmingus verslus, kurie naudoja šią įrangą ir pelningai dirba. Vilniuje apie 40 mokyklų turi analogiškas „FABLAB“ dirbtuves, bet jas išnaudoja gal tik penkios. Skatinu įsitraukti ir daugiau išnaudoti puikią įrangą“, – sakė IT mokytoja ekspertė, pernai pripažinta Vilniaus metų mokytoja Snieguolė Bagočienė.
Kaip teigia muzikos mokytoja – ekspertė Goda Kovalenkienė, labai svarbi meno dimensija STEAM veiklose, atskleidžiant meno integracijos vertę ir daugialypiškumą. Vienas tokių jos projektų – „Etnoklipsai“, kurio metu mokiniai filmavo, animavo, montavo, dalinosi skirtingomis rolėmis komandoje, įtraukė skirtingus mokomuosius dalykus, tokius kaip istoriją, dailę, matematiką, o, kartu mokytoja įgyvendino ir didaktinį tikslą supažindinti mokinius su tradicine muzika. Projekto rezultatas – socialinėje platformoje „Youtube“.
Pasak G. Kovalenkienės, STEAM ugdymas mokiniams suteikia platesnį matymo ir požiūrio kampą, o tai padeda lavinti kritinį mąstymą. Mokytoja taip pat akcentuoja, kad STEAM ugdymo modelyje yra svarbūs ne tik gamtos mokslai, bet ir visas kompleksas – šiuolaikinių technologijų naudojimas, komandinis darbas ir, be abejo, įvairiapusė mokomųjų dalykų integracija.
Dauguma pažangių pasaulio valstybių, tame tarpe ir Lietuva, vis labiau telkia dėmesį į STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) ugdymo reformas, ypatingai daug dėmesio skiriant mokykliniam ugdymui. Technologijoms nuolat vystantis dabartinių mokinių laukia iššūkiai, su kuriais padės susidoroti žinios ir kritinis mąstymas. Integralus informatikos, fizikos, biologijos, inžinerijos, menų mokymas įtraukia ir sudomina mokinius. Mokslo šakų derinys, žinios, gautos taikant pakartotinio mokymo metodiką, parodo, kaip kelios disciplinos veikia kartu ir įgalina studentus.
„Planner 5D“ – didžiausia nemokama erdvių architektūros programa, prieš keletą metų patekusi į „Google Cardboard“ rekomenduojamų programėlių sąrašą. Ja pamėgę daugiau nei 72 mln. naudotojų, kurie sukūrė daugiau kaip 300 mln. sukurtų interjero dizaino projektų. Įrankis leidžia kurti ne tik vidaus erdves, bet ir aplinką ar net baseinus. Čia galima peržiūrėti, kurioje vietoje geriausiai tinka išsirinkti baldai ar interjero detalės, kokie dydžiai ir spalvos geriausiai dera tarpusavyje. Vartotojai aplikacijoje gali pasisemti idėjų bei interaktyvioje erdvėje susipažinti su kitų dizainerių koncepcijomis.
„Planner 5D“ išsiskiria savo naudojimo paprastumu, leidžia peržiūrėti 2D ir 3D šablonus bei turi daugiau nei 6 tūkst. dekoro elementų katalogą. Čia vyksta ir dizaino kovos dėl geriausio kambario interjero dizaino titulo, o jo laimėtojui įteikiami specialūs prizai. „Planner 5D“ yra startuolių asociacijos „Vienaragiai LT” ir Lietuvos dirbtinio intelekto asociacijos narė. Pasak „HackerNoon“, „Planner 5D“ yra vienas iš 2021 m. TOP 3 perspektyviausių startuolių Vilniuje.
„Planner 5D“ informacija