Šiandieninėje mokykloje vaikai, susidūrę su narkomanijos problema, nežino į ką galėtų kreiptis pagalbos, be to, dažnai mokykloje jos ir bijo prašyti, teigiama Lietuvos mokinių parlamento (LMP) tyrime.
Tokios išvados pateiktos šiemet gegužės 24 dieną, ketvirtadienį, Seime LMP pristačius tyrimą apie pagalbas psichiką veikiančias medžiagas vartojančiam mokiniui organizavimą mokykloje bei pateikė siūlymus.
,,Pastebėjome, jog Lietuvos mokyklose nemažai kalbama ir dirbama prevencijos srityje, bandant užkirsti kelią žalingų įpročių vartojimui, tačiau neretai ignoruojamas faktas, jog nemažai mokiniųjau vartoja psichiką veikiančias medžiagas ir jiems reikia pagalbos, siekiant vartojimo atsisakyti. Mūsų surinktais duomenimis, šiandien tokiais mokiniais mokykloje yra rūpinamasi labai mažai ir nesistemiškai“ – teigiame tyrimo ataskaitoje.
Dokumente taip pat teigiama, kad mokiniai dažnai nežino, į kurį specialistą mokykloje kreiptis, turint problemų dėl psichotropinių medžiagų vartojimo. Be to, į mokyklos psichologą mokiniai dažnai nesikreipia dėl to, jog tam reikia tėvų sutikimo ar specialistas mokiniui atrodo nepatikimas, neranda bendros kalbos su juo, moralizuoja, nežino, kaip bendrauti su paaugliu.
Mokinių nuomone, vaikai bijo kreiptis pagalbos dėl visuomenėje, o ypač paauglių bendruomenėje, vyraujančio požiūrio, jog kreipimasis pagalbos yra silpnumo požymis. Pastebima, kad neretai apie psichiką veikiančių medžiagų vartojimo realybę mokiniai žino geriau, nei specialistai.
,,Socialiniai pedagogai studijų metu nagrinėja psichotropinių medžiagų poveikius ir jų prevencijas, todėl gali ir atpažinti problemą, ir konsultuoti sudėtingoje situacijoje. Socialiniai pedagogai yra kol kas patys mylimiausi mokyklose ir jei yra koordinuojamas atvejis, tai dažniausiai šį darbą atlieka būtent šie specialistai“, – sakė Lietuvos edukologijos universiteto Socialinės komunikacijos instituto profesorė Giedrė Kvieskienė.
LMP tyrimas atskleidė, jog dalis specialistų, ypač visuomenės sveikatos specialistai, nežino, koks konkrečiai yra jų vaidmuo ir atsakomybės, dirbant su mokiniais, turinčiais problemų dėl psichiką veikiančių medžiagų vartojimo, kas yra pagrindinis tokio pobūdžio darbo mokykloje organizatorius. Be to, akcentuotina, kad kai kuriems specialistams trūksta motyvacijos dirbti kontaktinį darbą su probleminiais mokiniais.
Lietuvos mokinių parlamentas (LPM) yra Lietuvos mokinių interesams atstovaujanti institucija, kurią sudaro 95 demokratiškai dvejiems metams išrinkti vyresnių klasių mokiniai iš visų 60 Lietuvos savivaldybių. LMP svarsto mokiniams aktualius klausimus, teikia siūlymus valstybinėms institucijoms, inicijuoja diskusijas, įgyvendina projektus.
www.lduk.lt. informacija