Beveik trisdešimtmetį pilietinio ugdymo programas plėtojanti mokslo asociacija – Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegija pristatė inovatyvią skaitmeninę pilietinio ugdymosi programą, skirtą 14 – 16 m. jaunuoliams.
Ši programa buvo pilotuota penkiose Europos mokyklose bei viename dienos centre, o jos kūrime ir plėtojime dalyvavo 8 tarptautiniai partneriai. Maždaug dvejus metus trukusios partnerystės metu partneriai išbandė unikalią metodiką bei, pagal praktinius rezultatus, ją tobulino.
,,Nors egzistuoja daugybę pilietinio ugdymosi metodikų, tačiau mokytojai tebeieško efektyviausių priemonių, įtraukiančių ir motyvuojančių. Ši programa – tai bendro dvejus metus trukusio darbo rezultatas, kuris tikimasi, bus naudingas ir kitoms ugdymosi įstaigos“, – sakė Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegijos socialinių inovacijų veiklos grupės vadovė dr. Eglė Celiešienė.
Jos teigimu, ši programa labiausiai išsiskiria keliais esminiais elementais: sužaidybinimu, kai jaunuoliai įtraukiami į interaktyvų politinio detektyvo žaidimą; nuotoliniam mokymuisiui adaptuotais metodais, tarp jų – skaitmeniniu istorijos pasakojimu (,,digital story telling“) ir e-portfolio metodika.
,,Pandemijos laikotarpiu pilietinio ugdymosi mokymasis keitėsi forma, adaptuojant nuotolinį mokymąsi, be to, ši sritis išsiskiria tarpdiscipliniškumu, o darni plėtra ir aplinkosauga tampa neatsiejama jos dalimi“, – teigė E.Celiešienė.
Inovatyvi skaitmeninė pilietinio ugdymosi programa buvo sukurta įgyvendinant tarptautinį Eramus projektą: Jaunieji mokiniai, kaip politinių žaidimų keitėjai, kuriant vidurinėms mokykloms lengvai adaptuojamą modelį, kuris padėtų įtraukti mokinius į politiką, atsižvelgiant į jų pačių interesus ir XXI amžiaus kultūrą.
Plačiau projekto rezultatai pristatomi specialiai sukurtoje svetainėje: gamechangernetwork.eu
www.lduk.lt informacija