Japonologijos pamokos dienos centre

  • paskelbė

Japonologijos pamokos Aukštadvaryje įsikūrusiame vaikų dienos centre kvietė susipažinti su Japonijos kultūra, menu, bei kalba šiemet lapkričio pabaigoje organizuotame renginyje.

,,Vaikai susipažino su paslaptingąja ir labai tolima Azijos šalimi – Japonija. Jie noriai klausė paskaitėles apie Tekančios saulės šalies kultūrą, aktyviai uždavinėjo juos dominančius klausimus, bandė ištarti japoniškus žodžius ir mokėsi naudotis japoniškomis lazdelėmis“, – tikino japonologijos absolventė, projekto koordinatorė Kamilė Jucevičiūtė.

Jos teigimu, liūdną ir darganą rudens orą paįvairino vaikų juokas bei linksmos estafetės, tad popietė vaikų dienos centre buvo be galo linksma ir tikrai nenuobodi.

Vaikai sužinojo apie tradicines japonų šventes ir festivalius.

,,Kas žino kaip švečiami tradiciniai japonų Naujieji Metai? Koks patiekalas valgomas senųjų metų išvakarėse? Vaikus sužavėjo nuotraukos iš japonų tautos gyvenimo“, – pasakojo K. Jucevičiūtė.

Anot jos, dauguma tradicinių švenčių Japonijoje yra susiję su metų laikais, japonai švenčia sakurų žydėjimo pradžią pavasarį, raudonų klevo lapų šventę – rudenį, o vasarą įvyksta meilės šventė Tanabata, kuri yra šiek tiek panaši į lietuviškas Jonines.

Renginyje buvo pristatyta ir japonų virtuvė: dauguma vaikų jau buvo ragavę tradicinio japonų patiekalo – sušio ir jau žinojo, koks jų skonis ir sudėtis.  Tačiau jie apstulbo pamatę, kokie kūrybingi gali būti japonai kai pasitelkia maistinius dažus ir vaizduotę ir pagamina priešpiečių dėžučių su animacinių filmukų herojais ar linksmais personažais.

,,Vaikai ir patys mokėsi naudotis japoniškomis lazdelėmis ir pasidalinę į dvi komandas rungtyniavo, kas greičiau perdės zefyrus iš vienos lėkštės į kitą. Visi stengėsi parodyti ką sugeba ir aktyviai dalyvavo estafetėje. Kadangi abi komandos pasirodė puikiai, laimėtojai tapo visi ir kiekvienas gavo paragauti zefyrų“, – džiaugėsi K. Jucevičiūtė.

 maxresdefault

Pasak jos, vaikai susipažino su lietuviams gan mažai pažįstamos šalies išskirtinumu ir unikalumu, gebėjo palyginti Japonijos kultūros savitumą su savo šalies kultūros savitumu, išgirdo daug naujų žodžių bei treniravosi naudotis lazdelėmis ir drąsiai dalyvavo veikloje. Vaikai susidomėję prašė, kad kitą kartą galėtume išmokti dar daugiau naujų žodžių ir užsiimtume dar įdomesne veikla.

www.lduk.lt informacija